L’Escola Octavio Paz obté el premi Ensenyament 2019 del Cercle d’Economia
06/05/2019L’Escola Octavio Paz ha estat guardonada aquesta tarda amb el Premi Ensenyament d’enguany de la Fundació Cercle d’Economia. El seu projecte de transformació educativa ha estat escollit entre quatre candidatures finalistes, una d'elles de l’Institut Quatre Cantons.
L’Escola Octavio Paz ha rebut el premi aquesta tarda en l’acte de celebració de la dotzena edició d’aquest premi que s’ha celebrat a l’Auditori del CaixaForum. El projecte de transformació de l’escola ha estat un dels quatre finalistes del premi juntament amb l’Institut Quatre Cantons, l’Escola Montserrat de Cornellà de Llobregat i l’Escola Mossèn batlle de Blanes. En total, en aquesta edició s’hi han presentat una trentena de projectes de tot Catalunya, dels quals el jurat del premi n’ha destacat el seu "alt nivell" i la seva "alta qualitat".
12 edicions del premi Ensenyament
Entenent que la millora contínua de l’educació no només és un repte dels responsables polítics i dels professionals que s’hi dediquen, sinó de tota la societat i molt especialment dels sectors econòmics i socials, la Fundació Cercle d’Economia convoca des de fa 12 anys el Premi Ensenyament Fundació Cercle d’Economia, juntament amb l’Obra Social “la Caixa”. El seu objectiu és fomentar especialment l’esforç dels mestres, professors i centres educatius que busquen i afavoreixen la generació del talent i està dotat amb 15.000 euros.
OP-INNOV@, un projecte d'escola valent
El Premi Ensenyament Fundació Cercle d’Economia ha guardonat el projecte de transformació pedagògica que l’Escola Octavio Paz va iniciar el curs 2015-2016 i que està fonamentat en el treball interdisciplinar i globalitzat, amb la creació d’espais més humans i una organització flexible que té present, en tot moment, la veu, els interessos, les necessitats de l’infant i els principis d’equitat i d’inclusió.
Amb el compromís de desaprendre per aprendre de nou, el curs 2015-2016 aquest centre públic va fer un gir metodològic i d’organització amb l’abandonament d’aprenentatges estructurats en matèries estanques, un canvi de mirada del treball individual cap al treball en equip, l’obertura de l’escola a l’exterior establint aliances de col·laboració amb institucions de prestigi, la incorporació de la competència digital com a eix vertebrador del projecte i la participació en projectes internacionals i la implicació de les famílies en el seu funcionament.
Un dels motors de canvi del centre ha estat l’assumpció del compromís per part de tots els seus professionals de rebre una formació setmanal fora de l’horari lectiu que gira al voltant dels següents àmbits: el treball per projectes de recerca, la competència digital, la programació i robòtica, la formulació de bones preguntes, l’avaluació competencial i el tracte globalitzat de les competències artístiques i lingüístiques.
Més informació:
Article al Diari de l'Educació: "Del canvi de mirada a la transformació de l’escola Octavio Paz" de Xavier López, director del centre (enllaç)
Notícia al Telenotícies Vespre de Tv3 6/05/2019 (enllaç)
Més informació | Web de l'Escola Octavio Paz |