Atenció educativa domiciliària (AED)
L'atenció educativa domiciliària (AED) és un suport addicional del Departament d'Educació i Formació Professional que garanteix la continuïtat dels aprenentatges i el vincle amb el centre educatiu quan un infant o adolescent, per motius de salut, no pot assistir a classe durant un període mínim de 30 dies.
Aquest suport és aplicable en casos de malaltia greu, convalescència per intervenció o malaltia, i també en situacions de malaltia crònica complexa que impedeixen l'assistència regular al centre educatiu.
A qui s'adreça?
A l'alumnat d'ensenyaments obligatoris, escolaritzat en centres públics o concertats, que es troba al domicili en situació de malaltia o convalescència, i no pot assistir al centre durant més de 30 dies.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment del curs escolar.
En què consisteix el suport?
L'AED comporta el desplaçament d'un/a docent al domicili de l'alumne/a amb els objectius de:
- Mantenir la continuïtat dels aprenentatges.
- Preservar el vincle amb el centre educatiu i el grup classe.
- Coordinar tots els agents implicats (família, centre, AED i aula hospitalària, quan n'hi hagi).
La direcció del centre educatiu designa el/la docent que coordinarà el procés educatiu amb el/la docent d'AED, la família i l'alumne/a.
L'equip docent, amb l'assessorament de l'equip d'assessorament psicopedagògic (EAP) quan sigui necessari, elabora la proposta curricular que l'alumne/a treballarà a través d'un pla de treball compartit entre el centre i el/la docent d'AED.
El centre educatiu és responsable de:
- Facilitar al docent d'AED els materials i recursos educatius (llibres, plataformes digitals, continguts…).
- Elaborar el pla de suport individualitzat (PI) durant el període d'AED.
- Mantenir el vincle regular de l'alumne/a amb el grup i la vida del centre.
Com es pot sol·licitar?
1. La família presenta al centre educatiu:
-
- L'informe per a l'atenció educativaon un/a facultatiu/iva acrediti:
- La previsió aproximada del temps que l'alumne/a no podrà assistir al centre (entre 30 i 120 dies).
- El nom i cognoms, i el número de col·legiat/da del/de la professional sanitari/ària.
- L'informe per a l'atenció educativaon un/a facultatiu/iva acrediti:
Les famílies poden trobar la informació i la documentació oficial a l'Oficina Virtual de Tràmits.
2. El centre educatiu revisa la documentació i tramita la petició a través de la seva aplicació interna.
Les sol·licituds es poden presentar en qualsevol moment del curs escolar.
Durada del suport
El suport es manté fins que l'alumne/a es pot reincorporar al centre educatiu.
Si la situació s'allarga més de 120 dies, cal aportar un nou informe mèdic de continuïtat.
Normativa
- RESOLUCIÓ EDU/3699/2007, de 5 de desembre, per la qual s'estableix el procediment per a l'atenció educativa domiciliària.
Més informació i contacte
- Correu electrònic de contacte: atencioeducativadomiciliaria.ceb@gencat.cat
- Sol·licitud d'AED