16 alumnes de la ciutat reben el Premi Extraordinari de Batxillerat del curs 2014-2015
05/10/2015Un total de 16 dels 35 alumnes que han obtingut els Premis Extraordinaris de Batxillerat del passat curs escolar 2014-2015 a tot Catalunya provenen de centres educatius de la ciutat de Barcelona. La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, va lliurar els premis el passat dimarts, 29 de setembre, en un acte celebrat al Palau de Pedralbes.
Els 16 alumnes de centres de la ciutat de Barcelona que han obtingut els Premis Extraordinaris de Batxillerat del passat curs escolar 2014-2015 són Cristina Huergo Sentias, Helena Casademunt Burés, Clara Roig Arsequell, Mariona Villanueva Moreno, Juan Barenys González, Eulàlia Capella Porta, Teo Gil Moreno de Mora, Jud Janier Pineda Jaramillo, Gerard Gallardo i Peres, Ramon M. Garcia Alarcia, Bernat Recasens Bosch, Alba Adiego Bistué, Guillem Megías Homar, Nil Boix Besora, Maria Ubach Vidal i Xavier Vallvé Martínez.
Aquests alumnes provenen de 12 centres educatius de la ciutat: centre Betània-Patmos, centre Aula Escuela Europea, centre Santa Teresa – Ganduxer, centre IPSI, Institut Jaume Balmes, Institut Valldemossa, Escola Pia Sant Antoni, Institut Icària, Institut Emperador Carles, Institut Josep Pla, centre Proa i centre Dominiques de l'Ensenyament de Barcelona.
La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, va lliurar els Premis Extraordinaris de Batxillerat el passat dimarts, 29 de setembre, als 35 alumnes guardonats el passat curs 2014-2015 al Palau de Pedralbes. A l’acte hi van assistir, entre altres, la directora general d’ESO i Batxillerat, Teresa Pijoan, la directora general d’Educació Infantil i Primària, Carme Ortoll i el director general de Centres Concertats i Centres Privats, Miquel Garcia.
Alumnes amb una mitjana de batxillerat igual o superior a 8,75
Els Premis són un reconeixement oficial a l’excel•lència en els estudis de batxillerat. Les proves, que es van dur a terme el mes de juny, consten de dos exercicis. En el primer hi ha dues parts, a realitzar en dues hores i mitja, una és la redacció del comentari de text literari i l’altra la redacció del comentari d’un text històric. El segon exercici també té de dues parts, una en què s’ha de respondre de forma escrita a qüestions relacionades amb la primera llengua estrangera que cursa l’alumne i l’altra en què respon preguntes sobre una de les matèries de modalitat. Les proves puntuen sobre 40 i el mínim requerit per obtenir un Premi Extraordinari de Batxillerat és de 34 punts.
Per accedir a les proves els alumnes han d’haver cursat i superat els dos cursos de batxillerat, haver finalitzat aquest estudis a Catalunya i tenir una qualificació mitjana de tot el batxillerat igual o superior a 8,75. En l’edició d’enguany s’hi han presentat a examen un total de 733 alumnes per a les dues modalitats a concurs, la modalitat d’humanitats i la de ciències. En els darrers quatre anys la xifra d’inscrits s’ha triplicat.