Salta a contingut Salta a navegació primer nivell Salta a navegació segón nivell

Noticies

Torna

Els projectes de pintura i revestiments de les escoles, finalistes als premis FAD Interiorisme 2020

25/05/2020

Per segon any consecutiu els projectes de pintura i revestiments en les escoles públiques de Barcelona del Consorci d'Educació han estat finalistes al Premis FAD d'Arquitectura i Interiorisme.

Els projectes de pintura i revestiments a les escoles públiques de Barcelona del Consorci d’Educació han estat finalistes en la categoria d'Interiorisme als premis FAD 2020 d'Arquitectura i Interiorisme que impulsa Foment de les Arts Decoratives des del 1958, guardonant any rere any les millors obres de l’arquitectura de la península ibèrica. 

El projecte és un dels 27 finalistes escollits entre les 484 obres que s’han presentat a totes les categories dels premis en aquesta 62a edició.

 

Sensació d’amplitud, serenitat i lluminositat 

Les actuacions del programa de pintura i revestiments del Consorci d’Educació ja van ser finalistes en la mateixa categoria dels premis FAD 2019 d'Arquitectura i Interiorisme. L'objectiu d'aquest programa, del qual en són autors els arquitectes de Saetaestudi Pere Ortega i Elisabet Cantallops, és renovar i dignificar els edificis escolars a través d’actuacions que millorin la qualitat dels espais i la percepció que en té la comunitat educativa.

 Amb aquestes actuacions es vol aconseguir la màxima amplitud, lluminositat i serenitat dels diferents espais que acull un centre, harmonitzar l’entorn amb el projecte educatiu del centre, donant protagonisme als materials, les textures i l’aprofitament de la llum natural i artificial per accentuar la serenitat i el confort. Així com aconseguir la màxima sensació d’amplitud, serenitat i lluminositat als espais.

 

Fugint dels esterotips per aconseguir un “magnífic equilibri”

El jurat dels premis FAD ha valorat que es tracta d’un “grup d’actuacions de renovació als espais encaminades a atendre, amb extrema sensibilitat, l’ambientació d’aquests indrets per a l’educació dels més petits. Això es ve fent mitjançant una estratègia compartida i uns recursos mínims basats en la implantació de codis cromàtics específics per a cada cas i espai; alhora, fuig meritòriament dels estereotips formals de l’àmbit escolar per aconseguir un magnífic equilibri amb la preexistència com a «variacions sobre un mateix tema» atenent l’especificitat de cada edifici.”

 

Facebook Twitter Google Linkedin Pinterest Mail