Lliurament dels premis del III concurs de bones pràctiques TIC del Consorci d’Educació
13/06/2013La sala d’actes de l’Institut Moisès Broggi va acollir ahir a la tarda el lliurament dels premis del III Concurs de Bones Pràctiques TIC del Consorci d’Educació. En el marc de l’acte van ser guardonades sis bones pràctiques que han estat escollides entre les 58 propostes que han participat en aquesta edició, 40 en la modalitat de centre i 18 en la modalitat individual. Dos centres més van rebre un premi especial per la seva implicació en l'ús de les tecnologies a l'aula.
L'acte de lliurament de la 3a edició del concurs de bones pràctiques TAC va aplegar ahir a l‘Institut Moisès Broggi al voltant d'unes 140 persones procedents tant de l'àmbit educatiu com del món empresarial.
El director del centre amfitrió, José Manuel Celorio, i el gerent del Consorci d‘Educació, Manel Blasco, van donar la benvinguda a l'acte. Manel Blasco va agraïr la participació dels centres educatius en el concurs i el suport de les empreses del món tecnològic i editorial que hi han aportat recursos. El gerent del Consorci també va donar les gràcies per la seva feina a l‘equip de coordinació TAC del Consorci i dels centres de recursos pedagògics, amb una menció especial per tots aquells i aquelles professionals que han format part del jurat.
Més presència dels centres d'educacio secundària i més qualitat dels treballs
A continuació, el president de la Comissió de Tecnologia Educativa del CEB, Jordi Serarols, va presentar aquesta tercera edició del concurs TIC del Consorci en la que hi han participat un total de 58 treballs, 40 en la modalitat de centre i 18 en la modalitat individual. Serarols va recordar que l'objectiu del certamen és "afavorir una sèrie de pràctiques que serveixin per a visualitzar els usos de les tecnologies als centres“ i va destacar la gran diversitat dels centres participants en l’edició d’aquest any i l’augment significatiu de la presència dels centres de secundària, que s‘ha triplicat respecte el curs passat. També va posar èmfasi en el “salt qualitatiu de moltes de les propostes“, entre les quals hi ha molts "treballs interessants".
Tot seguit, Ferran Ruiz Tarragó, president del Consell Escolar de Catalunya, va tancar la primera part de l'acte amb la seva conferència sobre les Conclusions de la XXII Jornada de Reflexió del Consell Escolar de Catalunya "L'impacte i la contribució de les tecnologies digitals en l'educació". En la seva intervenció, Ruiz Tarragó va fer un repàs dels aspectes més destacats que recull aquest document de conclusions que va ser aprovat el passat 9 d'abril en el ple del Consell Escolar de Catalunya. El president d'aquest organisme va recordar que, en el context actual, l'ús de les TIC "s'ha d'inscriure en els esforços per canviar, innovar i reformar l'educació en benefici de tots i cadascun dels alumnes".
Els primers premis, per a l'Institut Quatre Cantons i un projecte cooperatiu de l'Institut Vall d'Hebron i l'Escola Virolai
En la segona part de l‘acte els autors i autores dels treballs guardonats van rebre els premis de mans de Manel Blasco (gerent del Consorci), Francesc Olabarri Fernández (Coordinador TIC), José Luís Castel (cap de l’ Àrea d'Educació Infantil i Primària), Francisco Peralta (cap de l’Àrea d’Educació Secundària) i serveis educatius.
El treball Mira qui soc!, de l’Institut Quatre Cantons, va rebre el primer premi de la modalitat de centre. Emmarcat en un entorn virtual d'aprenentatge, el treball s'adreca a l'alumnat de primer d'ESO i és un treball transversal que inclou continguts de diferents matèries. És un instrument de presentació i de coneixença entre els nens i nenes que acaben d'integrar-se a un nou centre de secundària. El primer premi de la modalitat individual va ser pel treball Junts/es fins l'Everest, de Meritxell Monguillo i Carles Zurita, un projecte cooperatiu entre l’alumnat de 2n d’ESO de dos centres educatius, l’ Institut Vall d’Hebron i l’Escola Virolai, que utilitza diferents eines 2.0 pel disseny i lectura de codis QR i per l’edició de suport música. (enllaç amb informació sobre els treballs guanyadors)
Els segons premis van ser pel treball Qui és Salvador Espriu? i Sinera a l'Osalloc, de l’Escola Collaso i Gil, en la modalitat de centre, i pel treball Creativitat i narrativa amb Stop Motion de l’Escola Costa i Llobera, en la modalitat individual. Pel que fa als tercers premis de cada categoria, la proposta Crèdit de Síntesi en BLOC d´Imatge Personal de l’Institut Mare de Déu de la Mercè va guanyar el tercer premi de la modalitat de centre i Pren la paraula! Comunicació Audiovisal de l’Institut Príncep de Girona, va guanyar el de la modalitat individual.
L’Escola Sadako i el Centre de Formació d’Adults Palau de Mar, que han presentat diverses propostes en aquesta edició del certamen, van rebre un premi especial per la seva implicació en l'ús de les tecnologies.
Diversitat de premis
Entre els premis que s'han atorgat, que han variat molt en funció de cada modalitat i de la categoria del guardó, hi ha des d'una PDI amb canó, 2 videocàmeres digitals, projectors, portàtils, impressores, tablets , un lector de documents, un sistema Home vídeo, discs durs multimèdia, teclats sense cable, càmeres de fotos i càmeres-microscopi a concessions gratuïtes d’un any de llicències d’accés per un curs sencer a diverses plataformes, passant per kits robòtics, photoalbums, atles “La Tierra” Vicens Vives, etc.
Els premis han estat facilitats per més d'una vintena d'empreses que han patrocinat i col·laborat en aquesta tercera edició del concurs i, en certa manera, l'han fet possible: VirtusBooks, Ambientech, Digital-Text,Educaline, Tecno12-18, Sangakoo: Matemàtiques 2.0, Teide, Documenta, INTEGRATEK, ClickEdu, TOSHIBA, Impala, SEMIC, HP, Amitiki@, Teide, Ricoh, TTS, CASIO, Net-Redes, Macmillan, AV&D, ITGLOBAL, RO-BÒTIC, Abacus, Vicens Vives, UPCNEt, Santillana/Richmond, VirtusBooks, Ambientech, Digital-Text, Educaline, Tecno12-18, Sangakoo: Matemàtiques 2.0, Documenta, INTEGRATEK, ClickEdu, Qualiteasy, Faronics, PedagogiaInteractiva, Cruïlla -SM.
Més informació | Web de tecnologia educativa del Consorci d'Educació |