Ensenyar Ciències Socials amb perspectiva de gènere

Jornada dirigida a facilitar la inclusió de forma més transversal sobre perspectives feministes en el marc de la perspectiva de Justícia Global en els materials didàctics de ciències socials. La jornada és una de les accions del projecte «Entre Línies», que pretén transversalitzar valors, continguts i metodologies de l’educació per a la Justícia Global als materials didàctics.
La perspectiva de gènere ens interpel·la com a docents en tots els àmbits de la nostra tasca. Quan ensenyem ciències socials, però, hi hem de respondre doblement: perquè les desigualtats de gènere són un problema social i perquè els continguts de les ciències socials escolars moltes vegades han reproduït les desigualtats i les injustícies històriques, geogràfiques, polítiques o econòmiques. Però, què implica la perspectiva de gènere quan ensenyem ciències socials?
Objectius
Aquestes jornades volen ser un espai per compartir i reflexionar, per aprendre i preguntar-nos.
- Posar-nos al dia amb les aportacions que les teories feministes han fet a les ciències socials
- Preguntar-nos per la situació de la perspectiva de gènere en la didàctica de les ciències socials
- Vincular el gènere amb altres perspectives que opten per a una educació compromesa amb la justícia global
- Compartir materials, recursos, dinàmiques i propostes
- Aprendre conjuntament – que és la millor manera d’aprendre!
A qui van adreçades?
Aquestes jornades estan pensades per a:
- Mestres d’educació infantil, primària i secundària
- Professors i professores de formació del professorat
- Personal relacionat amb l’edició de llibres de text i materials didàctics
- Agents educatius d’àmbits formal, no formal i informal
- Qualsevol persona interessada en la temàtica
Organitza | Activitat coorganitzada entre GREDICS i l’Escola de Cultura de Pau, amb el suport de GRICCSO i Rosa Sensat, |
Horari | Dies 13 de setembre de 16.30 a 20.30 h i 14 de setembre de 9.30 a 14 h |
Lloc | Av. de les Drassanes, 3 Barcelona |
Més informació | Programa de la jornada i inscripció |