Consorci d'Educació de Barcelona
Programa èxit

╚xit. L'amic@gran m'ajuda a estudiar

La presŔncia dels amics@grans, que exerceixen una activitat de caire formatiu sense intenciˇ professionalitzadora, suposa un element dĺinnovaciˇ per la manera com el triangle afectiu tutor/a-amic@gran-alumne/a repercuteix positivament en lĺaprenentatge i els resultats acadŔmics de lĺalumnat. La proximitat de lĺamic@gran permet que sĺestableixin llašos de confianša i que esdevinguin un model de referŔncia positiu. Alhora el programa potencia el valor del compromÝs amb la comunitat lligat a la vinculaciˇ dels exalumnes amb el propi centre i el seu entorn educatiu.

Els tres agents implicats on recau la clau de l’èxit: alumnat, professorat i amics@grans treballen amb l’objectiu comú de millorar els aprenentatges:

  • l’alumne treballa a partir de les tasques que li posa el seu mestre, i sap que aquest està en contacte amb l’amic@gran per donar-li pautes, i alhora l’alumne estableix un vincle amb l’amic@gran, al qual veu com un model de referència proper, que li permet comunicar dubtes, expressar inquietuds i resoldre dificultats d’una manera propera.
  • l’amic@gran és un jove o una jove estudiant, sovint exalumne del mateix institut, que ha seguit un itinerari d’èxit i coneix les estratègies que li cal a l’alumnat per a assolir els aprenentatges. La relació estreta amb el professorat li dóna els elements per poder liderar el grup i conèixer les necessitats dels nens i nenes.
  • el professorat que té alumnes a l’Èxit es compromet a fer tres sessions d’intercanvi i seguiment per a orientar la feina i avançar tots en coherència. Alhora estableix canals de comunicació directa amb l’amic@gran per tal de passar-se la informació de forma àgil i fer més efectiu el reforç.

 

Els agents que participen a l'exit 1