Torna

Es celebra el lliurament de premis de la segona edició del Concurs de Bones Pràctiques TIC

13/06/2012

Ahir a la tarda el Consorci d’Educació de Barcelona (CEB) va lliurar els premis del II Concurs de Bones Pràctiques TIC a la seu de l’Escola d’Hoteleria de Barcelona. El concurs pretén promoure el bon ús de les tecnologies de la informació i la comunicació i les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement (TIC/TAC) i, alhora, presentar experiències educatives innovadores dins la pràctica docent. En total s'han valorat 77 propostes, 42 per a la modalitat individual i 35 per a la modalitat de centre. D’aquestes propostes 6 han resultat guanyadores.

El president de la Comissió TIC, Jordi Sararols, va presidir l’acte de lliurament de premis, que tenen per objectiu detectar i fomentar l'ús de les tecnologies en el centres educatius. “Una mostra que anem avançant en aquest sentit és que la participació ha augmentat” va afirmar. Val a dir que la participació ha estat superior a la de l’any anterior que ja es va considerar tot un èxit pels organitzadors. “El concurs també pretén difondre les bones pràctiques i això ho fem a través de la pàgina web el CEB. Va agrair la participació dels referents TAC dels districtes i alhora la participació de les empreses que “malgrat la crisi han mantingut el nivell i la quantitat de premis”.

La peça central de les intervencions va recaure sobre Tomàs Casals, membre de Tiching, una nova plataforma digital gratuïta creada ara fa 6 mesos que han ideat dos joves enginyers catalans que permet a mestres, pares i alumnes consultar els continguts educatius que hi ha la xarxa. És un cercador especialitzat on ara mateix ja hi ha penjats més de 80.000 recursos pedagògics entre llibres de text digitals, vídeos, fotos i exercicis.

Segons Casals a diferència de Google, Tiching permet adaptar més els continguts al tema per nivell educatiu, per competències, per si són gratuïts o de pagament, etc. A més Tiching jerarquitza els continguts en funció de com els ha valorat la comunitat educativa. Respecte la vessant de xarxa social, la nova plataforma permet establir perfils educatius com el d’estudiant, el de professors, etc, i “et permet acabar d'organitzar els continguts que has utilitzat i llançar preguntes per tipus de destinataris” va afegir.

Tot seguit els guanyadors van rebre els premis de les mans del jurat, que ha reconegut la feina que els centres han fet dins el tractament de la tecnologia educativa de manera “amplia i sèria” i l’alt nivell del treballs “que els ha dificultat l’elecció dels millors”.

 
El concurs

La inscripció per participar al concurs es va tancar el passat 18 de maig i es van presentar un total de 35 treballs de la modalitat de centre i 42 treballs de la modalitat individual.

La modalitat de centre havia de ser un projecte transversal, un projecte d’àrea, un treball de síntesi que afectés a més d’una àrea o nivell del centre.

En el cas de la modalitat individual, havia de ser una experiència emmarcada en un curs o àrea concreta i duta a terme per un nombre limitat de docents.