Suport educatiu i recursos

Accions, projectes i altres col·laboracions

Des del Consorci d'Educació de Barcelona es treballa conjuntament amb entitats i institucions de la ciutat per vincular esdeveniments accions i per ajudar a fer l’encaix amb les activitats del centres vetllant per la qualitat pedagògica. Trans-art laboratori, Amb cara i ulls, o la col·laboració amb la sèrie mestres de tv3 en són tres bons exemples.

  • Visions de l’escola: Els alumnes participen en el grafisme de “Mestres”, la sèrie de tv3, a partir de projectes de reflexió i il·lustració. Cadascun dels capítols està il·lustrat amb dibuixos i pintures dels nens i nenes d’una escola o d'un institut diferent de Barcelona. Centres participants: Escola Antòni Brusi, Escola Barrufet, Escola Cervantes, Escola Fort Pienc, Escola Mestre Morera, Escola Pit-Roig, Escola Pompeu Fabra, Escola Virolai, Institut Joan D’Àustria, Institut Narcís Monturiol. Enllaç: Web del programa Mestres
  • Amb cara i ulls: Projecte de formació dissenyat pel servei educatiu del Museu Picasso adaptat al projecte de l’escola Pere Vila. Enllaç: Blog del Museu Picasso
  • Treball interdisciplinari a través de les arts: Col·laboració en formació per a mestres del Museu Picasso. Curs dissenyat per investigar conjuntament com treballar des de l’art per explorar transversalment moltes de les matèries curriculars d’alumnes de primària i secundària. Enllaç: Blog del Museu Picasso
  • A propòsit de nosaltres i el lloc on som: treball desenvolupat en paral·lel a l’Institut Moisses Broggi i a l’escola Mirelletes dins del projecte Trans-Art Laboratori. Els dos equipaments educatius i Sinapsis han desenvolupat un projecte resident que ha implicat un treball transversal col·laboratiu en el qual han participat mestres, professors i alumnes. L'exposició Confluències per a la des/educació ha servit per mostrar al públic els resultats finals dels processos de treball.

 

Col·laboració en altres projectes

Des del Consorci d'Educació també es col·labora en projectes i accions més puntuals que aporten recursos culturals i metodològics als centres, tot ajudant a fer les connexions amb els centres. Són exemples d'aquests projectes El músic del mes, Confluències, els tallers d’ABZ o Prototips en codi obert.

 

  • El músic del mes, una iniciativa del Consell Català de la Música i del grup Enderrock, amb el suport dels departaments d’Ensenyament i Cultura de la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona, l'SGAE i el Consorci d’Educació de Barcelona. En aquesta iniciativa, que es realitza des del curs 1999-2000, hi han participat instituts de tot Catalunya amb una representació molt significativa de centres de Barcelona. Més informació
  • Tallers d’ABZ Organització centrada en la realització del projecte educatiu Jo de gran vull ser..., el qual és un complement formatiu que acompanya els escolars en la descoberta de les seves vocacions. El projecte consisteix en tallers i xerrades pedagògiques a escoles i instituts. Els dinamitzadors dels tallers són estudiants universitaris de les carreres relacionades amb cada àmbit laboral. La proposta educativa va adreçada a l'alumnat des de 4t de primària fins a 2n de batxillerat. Més informació
  • Confluències: Col·laboració amb l’artista Maria Helguera amb el projecte amb alumnat participants el programa Èxit.
  • Prototips en codi obert és una xarxa de treball que té el seu desenvolupament en el marc de la plataforma Arts combinatòries de la Fundació Antoni Tàpies, i amb la qual s’implica a diferents grups, organitzacions i centres d’educació en la realització de projectes d’investigació i d’intervenció a l’entorn de les pràctiques culturals i artístiques contemporànies. Per a aquest fi, es proposa l’arxiu històric de la mateixa institució com una eina per facilitar processos de treball col·laboratiu i el desenvolupament de projectes autònoms, al mateix temps que es planteja la Fundació com un marc de treball, un objecte d’investigació i alhora un àmbit possible per a la intervenció. Web Fundació Tàpies
Facebook Twitter Google Linkedin Pinterest Mail