Una alumna de l’Escola Massana és autora del cartell dels Jocs Florals Escolars 2026
27/01/2026Els Jocs Florals Escolars d'aquest curs 2025-2026 ja tenen cartell i l'autora és Lucía Ferreiro, alumna del cicle de grau superior d’Il·lustració de l’Escola Massana. La seva proposta ha estat escollida aquest dillluns pel jurat entre els cinc treballs finalistes dels alumnes d'aquest cicle que han participat en el concurs per dissenyar el cartell d'enguany.
L’alumnat de primer curs del CFGS d’Il·lustració de l’Escola Massana ha participat en l’edició 2026 d’aquest projecte, que vincula la formació artística amb una iniciativa de llarga tradició a la ciutat com són els Jocs Florals Escolars. Des de principis d’any, ha treballat en la creació dels cartells amb l’acompanyament i la supervisió del professorat del centre.
Aquest dilluns, les autores dels cinc treballs finalistes han presentat les seves propostes a la sala d’actes de l’Escola Massana davant del jurat, que finalment ha escollit el cartell de Lucía Ferreiro com a guanyador.
El jurat ha destacat la gran qualitat de totes les propostes presentades i ha valorat especialment la de Ferreiro per ser una proposta delicada, simbòlica i d’una gran sensibilitat visual, que connecta de manera clara amb els valors i l’esperit dels Jocs Florals Escolars. En conjunt, el cartell sobresurt per la seva finesa, equilibri i solidesa conceptual, així com per una excel·lent resolució cromàtica i compositiva, capaç d’expressar amb claredat el vincle entre educació, comunitat i poesia.
Com en edicions anteriors, el jurat ha estat format per representants dels serveis educatius, de l’equip d’assessorament i orientació en llengua, interculturalitat i cohesió social (ELIC) de la ciutat, i de la Direcció de Comunicació del Consorci d’Educació.
Cartell guanyador de Lucía Ferreiro
El cartell parteix de la seva pròpia vivència del Jocs Florals i de l’escriptura, un pilar i un refugi on se sent segura. Per a l'autora, els Jocs Florals van ser la porta d'obertura al món de la literatura i l'escriptura, i li van permetre connectar amb ella mateixa. D'aquí surt el concepte del que és la casa, amb la teulada del llibre i la flor com a element de creixement intern i d'expansió de tot el que és aquest límit, gràcies a l'escriptura, la literatura i els Jocs Florals.

Cartell finalista d'Aina Farran
La ment es representa com un ou que s’incuba a partir de l’educació i la cultura. El procés creatiu es planteja com un esclat de colors amb vegetació de muntanya i d’algues marines.

Cartell finalista d'Ariadna Moreira
Simbolitza els castellers i té una forma piramidal amb simetria, amb una diagonal que uneix el cap del gat i el colom. Integra referències a diversos elements de la cultura catalana, com la vaca cega, el ruc, el xai, el gat i el colom. Els colors vius del joc del parxís hi aporten un toc lúdic que contrasta amb els elements tradicionals, els animals i la literatura.

Cartell finalista d'Emilia Romankhikova
Per a l'autora, l'art és la seva manera de comunicar-se . El cartell representa els llibres com a font d'inspiració i les històries que volen fer-nos somiar.

Cartell finalista de Diana Tejero
Vol representar el petit món que es crea quan llegeixes, fas art i connectes amb tu mateix. Tot i ser una obra digital, l’autora l’ha volguda fer més propera amb un traç que recorda un dibuix fet a mà i uns colors pastel suaus. Et convida a emprendre el vol i iniciar el teu propi viatge interior.



