Noticies

Torna

Tres centres de formació d’adults de la ciutat, guardonats al concurs El Gust per la Lectura

06/06/2019

Els treballs de dos centres de formació d'adults de la ciutat, el CFA Montserrat Roig i el CFA Bon Pastor, han estat guardonats amb el primer premi de dues de les tres categories d’educació de persones adultes del concurs El Gust per la Lectura d’enguany. Un projecte del CFA El Clot també ha estat finalista d'una d'aquestes dues categories.

El treball "Canal Booktuber. Llegeix la Mary Moore" de Marina Moreno, del Centre de Formació de Persones Adultes Montserrat Roig, ha guanyat el primer premi de la final de la categoria G (GESO Nivell 2) del concurs El Gust per la Lectura d’enguany. Un altre alumne del Centre de Formació de Persones Adultes El Clot, John Edison Osorio, ha estat finalista en aquesta mateixa categoria amb el treball "El llibre gris". Els dos projectes, en format audiovisual, han sorgit de la proposta de la lectura del llibre d’Aldous Huxley “Un món feliç” i de l’“Autobiografia de l’home invisible” de Joan Balart (Editorial Neopàtria, 2016).

Per la seva banda, un grup d'alumnes del CFA Bon Pastor ha estat guanyadors de la categoria F (cicle formació instrumental CFI), amb el seu treball "Pompeu Fabra i la campanya de l'Avenç" realitzat a partir de la lectura del llibre d’Oriol Garcia Quera i Gemma Pauné “L’aventura de la llengua: Pompeu Fabra”, de l’Editorial Rafael Dalmay, 2018.

Els alumnes d'aquests tres centres, acompanyats de companys i companyes i de professorat dels centres, van rebre els guardons el passat dimecres, 6 de juny, en el marc de l'acte de lliurament de premis de l'edició d'enguany del concurs El gust per la lectura que va tenir lloc a l'auditori del CaixaForum de Barcelona.

 

L’objectiu, formar bons lectors i lectores


El Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics del Departament d'Educació ha convocat el XXIV Concurs El Gust per la Lectura amb l'objectiu de formar bons lectors i lectores per tal que esdevinguin lectors competents, crítics i capaços de gaudir del plaer de la lectura.

El programa ofereix material didàctic al professorat i estratègies i recursos per a la dinamització de la lectura, de manera que s’afavoreixi el desenvolupament de les competències literària i social i ciutadana. La dinamització de la lectura es porta a terme relacionant les obres literàries amb altres tipus de discursos, de formats artístics i d’activitats, amb la intenció que el fet lector, a més de proporcionar sensibilitat estètica i contribuir al creixement personal, esdevingui element potenciador del treball compartit i la construcció de la ciutadania.

El concurs té set categories (A, B, C, D, E, F i G), d’acord amb els nivells educatius de l’alumnat participant, i les dues últimes es corresponen amb les de formació de persones adultes que enguany han guardonat els dos centres de Barcelona.

Facebook Twitter Google Linkedin Pinterest Mail