Quatre escoles presenten el seu treball amb la robòtica educativa a infantil i primària

24/02/2015
Presentació de les mestres de l'Escola Sagrada Família.

Presentació de les mestres de l'Escola Sagrada Família.

Escola Eulàlia Bota.

Escola Eulàlia Bota.

Escola El Sagrer.

Escola El Sagrer.

Escola Fàsia d'educació especial.

Escola Fàsia d'educació especial.

Quatre escoles de la ciutat van presentar el passat 19 de febrer el seu treball amb la robòtica educativa a infantil i primària en la segona sessió del cicle d'experiències TIC innovadores del Consorci d’Educació. Un cop més, els centres educatius van mostrar la capacitat d'innovar a l’aula del seu professorat amb recursos de robòtica educativa com el Bee-bot, el legoMindstrom o el Lego WeDo.

En el marc de la sessió les escoles Sagrada Família, Eulàlia Bota, El Sagrer i Fàsia Sarri van explicar com han experimentat amb la robòtica educativa a l’aula a les etapes d’infantil i primària. Va ser la segona sessió del cicle d’experiències TAC que el Consorci d’Educació ha organitzat fins el proper 18 de març conjuntament amb els centres de recursos pedagògics.

La sessió es va celebrar el dijous, 19 de febrer, al Centre de Recursos Pedagògics de Sant Andreu i va aplegar una cinquantena de persones. Un cop més, els centres educatius de la ciutat van mostrar la capacitat d'innovar a l’aula dels seus docents amb els materials de robòtica educativa que l’equip TAC del Consorci d’Educació i els centres de recursos pedagògics ofereixen en préstec per treballar a educació infantil, el primer cicle de primària i educació especial.

Les quatre experiències que s’hi van presentar van coincidir en l’entusiasme del professorat i la motivació de l'alumnat i, alhora, en destacar els seus avantatges i els seus bons resultats en aspectes com el treball cooperatiu, l'adaptació als diferents ritmes d’aprenentatge o la possibilitat de treballar l’assaig-error.

Les primeres en explicar la seva experiència, que van qualificar de "fantàstica", van ser les mestres de l'Escola Sagrada Família, que han experimentat amb el bee-bot als tres cursos del segon cicle d'educació infantil. Entre altres coses, aquest robot bàsic ha permès als seus alumnes jugar i experimentar amb la programació i programar petits reptes. Les mestres de l’Escola Sagrada Família van assegurar que els curs vinent ho volen estendre a altres cursos i van destacar les possibilitats de la robòtica en l’organització del pensament i la planificació, a més del seu atractiu disseny.

A continuació, l’Escola Eulàlia Bota també va parlar de l'ús que han fet del bee-bot, però en aquest cas amb l'alumnat del cicle superior. Aquesta escola ja té experiència prèvia amb altres recursos de robòtica educativa com l'Ollo, l'scratch i el Lego WeDo, i tenien ganes d’experimentar amb el beebot com a eina lúdica. L'han introduït en un treball de la línia del temps en l’àrea del coneixement del medi de l’alumnat de cinquè i sisè de primària, amb un tractament multidisciplinari que els hi permès treballar moltes competències.

Per la seva banda, l’Escola El Sagrer va explicar la seva experiència amb el legoMindstrom, un microprocessador amb diferents ports als quals se'ls hi pot connectar diversos sensors i funciona com un petit ordinador que pot fer moltes ordres i infinites possibilitats. Per ara el professorat de l’Escola El Sagrer ha fet coses molt senzilles a primària amb el moviment, donant forma als robots, experimentant, muntant i desmuntant. A part dels avantatges que s’han citat més amunt, van destacar les possibilitats que els hi ha donat la robòtica educativa en el treball en equip, en el qual cada alumne hi desenvolupa una tasca en funció de les seves habilitats.

Per últim, l’Escola Fàsia, d’educació especial, va explicar la seva experiència amb el Lego We Do. Les seves mestres van destacar els bons resultats i la motivació que han obtingut amb un tipus d’alumnat que costa de motivar, especialment pel que fa a la perseverança i la constància a l’hora de treballar.