Sis escoles presenten les seves experičncies amb els ginys per a l’expressió oral

05/02/2015

Les escoles Sant Pere Nolasc, Ramon y Cajal, La Farigola del Clot, Itaca, Catalňnia i Mare Nostrum van mostrar ahir a la tarda al CRP de Sant Andreu les possibilitats dels ginys per potenciar l’expressió oral de l’alumnat. Va ser la primera jornada del cicle de sessions per difondre experičncies TAC innovadores d’aquest curs 2014-2015 que el Consorci d'Educació ha organitzat fins al 18 de març conjuntament amb els centres de recursos pedagňgics de la ciutat.

Al voltant de 60 persones van assistir ahir a la tarda a la jornada «Materials per a l’expressió oral a infantil i primària» que es va celebrar al Centre de Recursos Pedagògics (CRP) de Sant Andreu, organitzada pel Consorci d'Educació conjuntament amb els centres de recursos pedagògics de la ciutat.

En el marc de la jornada, sis escoles de la ciutat van presentar la seva experiència a l'aula amb els materials enregistrables que l'equip TAC del Consorci d'Educació posa a disposició dels centres en préstec aquest curs per potenciar l’expressió oral especialment a educació infantil, primer cicle de primària i educació especial

Susana Navarro, de l'equip TAC del Consorci d’Educació, va obrir la sessió d’ahir amb una breu presentació de tot el material que forma part de la maleta de ginys que el Consorci posa a disposició de les escoles en préstec: bafarades digitals, pinces enregistrables, talk point, daus enregistrables, el panell de seqüències, micròfons, el big-point i murals digitals. Els centres que ho sol•liciten poden provar-los durant tres o quatre setmanes i, en acabar, han d’omplir una petita fitxa explicativa de l'activitat que ha realitzat.

 

Mostra de les possibilitats de la maleta de ginys del Consorci d'Educació

Al llarg de la tarda, les escoles Sant Pere Nolasc, Ramon y Cajal, La Farigola del Clot, Itaca, Catalònia i Mare Nostrum van mostrar les possibilitats d’aquesta maleta de ginys del Consorci d’Educació que serveixen per a treballar l’expressió oral enregistrant la veu de forma lúdica. Totes i cadascuna d’elles van coincidir en destacar els bons resultats que han obtingut amb la incorporació a l’aula d'aquests recursos, especialment en aspectes com la motivació de l’alumnat, el foment de la parla, o la possibilitat que els dóna d’organitzar el seu discurs.

La primera d’elles va ser l’Escola Sant Pere Nolasc, un centre que va assegurar haver «tret molt partit» dels ginys que va presentar dues experiències que ha realitzat a l’aula amb el seu alumnat: un treball d'educació amb emocions a P3 i un altre amb l'alumnat de primària en les àrees de llengua, coneixement del medi i matemàtiques.

A continuació, l'Escola La Farigola del Clot va explicar com han incorporat els ginys a educació infantil en diverses activitats que fomenten l'expressió oral. Entre altres, van presentar una activitat que treballa les emocions a través de l’art en l’activitat d’ambients. Després va ser el torn del professorat de l'Escola Ramon i Cajal, que va presentar les experiències en les quals ha experimentat amb diversos materials enregistrables per treballar l'expressió oral en diferents activitats a infantil i primària, en les àrees de català, anglès i plàstica. I després el de les mestres de l'Escola Itaca, que van explicar com van utilitzar les bafarades i talk points per fer una exposició amb motiu de la celebració al seu centre del Sant Jordi del passat curs 2013-2014.

Per la seva banda, l'Escola Catalònia va explicar la seva experiència en diferents activitats adreçades a alumnat de diferents cicles amb el suport dels big points i de micròfons en diferents àmbits. L'Escola Mare Nostrum va tancar la sessió explicant com ha treballat la competència comunicativa en l’àmbit de la llengua anglesa amb l'alumnat de tots els cursos de primària amb el suport de caixes, botons i murals interactius.

 

Dins del cicle de sessions d’experiències TAC innovadores

Aquesta jornada s’emmarca amb el cicle de sessions per difondre experiències TAC innovadores que ha organitzat l’Equip TAC del Consorci d'Educació de Barcelona conjuntament amb els centres de recursos pedagògics de la ciutat.

El cicle es va iniciar amb la sessió d'ahir i fins al 18 de març s’han programat quatre jornades més dedicades a la robòtica educativa a infantil i primària (19 de febrer), a la robòtica educativa a l'educació secundària (4 de març), a la geolocalització (12 de març) i a les narracions digitals (18 de març). A cadascuna d‘aquestes sessions els centres presentaran les seves experiències d’aula i s’oferiran recursos per a poder-los aplicar.