El IV Concurs de Bones Pràctiques TIC del Consorci guardona les experiències de 8 centres de la ciutat

13/06/2014
L'Escola Palma de Mallorca, primer premi de la modalitat individual, i l'Institut Moisès Broggi, primer premi de la modalitat de centre (compartit amb l'Ins Quatre Cantons).

L'Escola Palma de Mallorca, primer premi de la modalitat individual, i l'Institut Moisès Broggi, primer premi de la modalitat de centre (compartit amb l'Ins Quatre Cantons).

L'Institut Quatre Cantons, primer premi de la modalitat de centre, i l'Escola Rel, tercer premi en la modalitat de centre

L'Institut Quatre Cantons, primer premi de la modalitat de centre, i l'Escola Rel, tercer premi en la modalitat de centre

L'Escola Pere IV, segon premi en la modalitat individual, i l'Escola Baró de Viver, segon premi en la modalitat de centre.

L'Escola Pere IV, segon premi en la modalitat individual, i l'Escola Baró de Viver, segon premi en la modalitat de centre.

L'Escola Sadako i l'Escola L'Arenal de Llevant van compartir el tercer premi de la modalitat individual.

L'Escola Sadako i l'Escola L'Arenal de Llevant van compartir el tercer premi de la modalitat individual.

Les experiències de vuit centres educatius de la ciutat van ser guardonades ahir en l‘acte de lliurament dels premis del IV Concurs de Bones Pràctiques del Consorci d’Educació que es va celebrar a l‘Institut Milà i Fontanals. Les propostes premiades han estat escollides entre les 53 bones pràctiques que s’han presentat a aquesta edició del certamen, en la qual destaquen l’alta participació dels centres i l’extraordinària qualitat dels treballs.

La sala d’actes de l’Institut Milà i Fontanals va acollir ahir l’acte de lliurament dels premis del IV Concurs de Bones Pràctiques del Consorci d’Educació. En el marc de l‘acte van ser guardonades les experiències de 8 centres educatius de la ciutat, que han estat escollides entre els 53 treballs que s’han presentat en aquesta edició, 31 en la modalitat individual i 22 en la modalitat de centre.

Des de fa quatre anys, el Consorci d’Educació convoca aquest concurs amb l’objectiu promocionar el bon ús de les tecnologies de la informació i la comunicació i les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement (TIC/TAC) i presentar experiències educatives innovadores dins de la pràctica docent de cara a la seva difusió entre la comunitat educativa.

 

Una edició en la qual han destacat la qualitat dels treballs i la participació

L'acte del lliurament del IV Concurs de Bones Pràctiques va arrencar ahir amb les paraules de benvinguda del gerent del Consorci d‘Educació, Manel Blasco, que va agrair la tasca de l‘equip de coordinació TAC i dels professionals dels centres de recursos pedagògics de la ciutat, així com la participació dels centres educatius en el concurs i el suport de les empreses del món tecnològic i editorial que hi han aportat recursos.

Un any més, Jordi Serarols, president de la comissió de Tecnologia Educativa del CEB, va ser l’encarregat de conduir un acte que va tenir dues parts molt diferenciades. En la primera d’elles, Josep M. Silva, coordinador TIC dels Serveis Territorials del Vallès Occidental del Departament d’Ensenyament, va fer una conferència participativa sobre realitat augmentada i codis QR. En una xerrada que en molts moments va ser més aviat un taller, Josep M. Silva va parlar de les possibilitats dels codis QR i de la realitat augmentada per enriquir i millorar la pràctica educativa. El conferenciant va explicar com es poden generar els codis QR en totes les seves modalitats, va donar a conèixer les diferents eines de visualització de AR i va mostrar les seves possibilitats a través d’algunes pràctiques de referència properes. Silva, que va animar al món editorial a crear continguts per als centres, va remarcar com l’ús d’aquests recursos permet que «la feina de l’aula surti al carrer».

En la segona part, els autors i autores dels treballs guardonats van anar pujant a l’escenari de la sala d’actes de l’Institut Milà i Fontanals per rebre els premis de mans del gerent del Consorci d’Educació, Manel Blasco; de Carme Massa, directora de Centres del Consorci, i d'alguns dels representants dels centres de recursos pedagògics de la ciutat que han format part del jurat del concurs: Sebastià Capella, Gabriel Núñez, Isabel Lázaro i Antoni Alberich.

Jordi Serarols, que va destacar la “qualitat extraordinària” de totes les experiències que s’han presentat en l’edició d’enguany del concurs, va recordar que l‘acte d‘ahir tindrà continuïtat amb la presentació de les experiències guanyadores el proper novembre, en el marc de la celebració de la segona edició de la Tardor TIC.

 

Primers premis per a l’Escola Palma de Mallorca i els instituts Moisès Broggi i Quatre Cantons

El treball Dinamització de la lectura, de l’Escola Palma de Mallorca, va rebre el primer premi de la modalitat individual. En el projecte els alumnes de sisè d’aquest centre han creat trailer books per motivar als seus companys a llegir llibres, dissenyant i produint vídeos amb diverses tècniques.

L’Institut Moisès Broggi va rebre el primer premi en la modalitat de centre, compartit amb l’Institut Quatre Cantons, pel seu projecte Plataforma digital de creació, documentació i comunicació artística, un treball transversal i cooperatiu de l’àrea artística on es mostra com amb Google Drive es pot aconseguir una plataforma gratuïta de treball col·laboratiu per l’alumnat i el professorat. Per la seva banda, l’Institut Quatre Cantons, que ha rebut per segon any consecutiu el primer premi de la modalitat de centre, va ser guardonat pel seu projecte Treball Globalitzat de Proposta Externa amb el Museu Can Framis (TGPE Can Framis), una audioguia amb codis QR elaborat que ha elaborat l’alumnat del centre en marc del projecte de col·laboració amb el Museu Can Framis. El treball recull les creacions literàries i sonores que han estat provocades pel contacte directe amb les obres d’art i els artistes

Els segons premis van ser pel treball Hands On ICT: Creativitat, Apps i ginys a la classe d’anglès de l’Escola Pere IV, en la modalitat individual, i per la proposta Beebotades de l’Escola Baró de Viver, en la modalitat de centre. Pel que fa als tercers premis de cada categoria, els treballs 5SAKe Magazine de l’Escola Sadako i Aprenem a treballar al núvol de l’Escola L’Arenal de Llevant van compartir el tercer premi de la modalitat individual. Per ultim, el projecte Smart Hort del centre d'educació especial Escola Rel va guanyar el tercer premi en la modalitat de centre.

 

29 empreses patrocinadores han facilitat els premis del concurs

Els premis que es van atorgar al les bones pràctiques guardonades han variat molt en funció de cada modalitat i de la categoria del guardó. Entre d'altres hi ha una pissarra digital, un projector i pissarra de projecció, una maleta de robòtica, diverses càmeres de fotos, portàtils, ebooks, impressores làser multifunció, tauletes, ipads minis, una maleta de ginys, robots, un teclat adaptat i ratolins retràctils... i concessions gratuïtes d’un any de llicències d’accés per un curs sencer a diverses plataformes.

Aquests premis han estat facilitats per les 29 empreses que han patrocinat i col·laborat en aquesta quarta edició del concurs.