11 centres de primŕria i secundŕria mostren les possibilitats del treball col·laboratiu al núvol amb Google Apps

07/04/2014

L’Institut Moisčs Broggi va acollir ahir la tercera sessió del cicle de presentacions d'experičncies d'aula de l’equip TAC del Consorci d’Educació. En el marc de la jornada 11 centres de primŕria i secundŕria van donar cončixer les seves experičncies d’aula i de gestió usant les possibilitats que ofereixen les eines del treball col·laboratiu al núvol amb Google APPS.

En aquesta sessió l’equip TAC del Consorci va presentar les possibilitats educatives de les eines del treball col·laboratiu al núvol, principalment del Google Apps for Education, una eina que permet assignar legalment un correu electrònic als menors de 14 anys i crear documents compartits. Saül Dalmau i Xavier Rosell van donar a conèixer l’espai dedicat a aquests recursos que ha creat l’equip TAC al moodle del web de Tecnologia Educativa, que conté informació diversa, exemples d’activitats, una xarxa d'acompanyament als centres educatius i un apartat d’eines i recursos educatius. També en el marc de la sessió Carles Pinar, del Centre de Recursos Pedagògics de Sant Andreu i Baltasar Sin, de l’equip TAC, també van fer la presentació d’una eina molt útil per generar usuaris de Google apps a partir del SAGA.

Al llarg de la tarda, de forma simultània en dos espais diferents per a primària i secundària, un total d’11 escoles i instituts de la ciutat van explicar com han experimentat amb les eines d’aquest treball col·laboratiu al núvol. Les escoles Arenal de Llevant, La Farigola del Clot, Sant Martí, Carles I, Catalònia i Àgora i els instituts Joan d’Àustria, Front Marítim, Moisès Broggi i Pau Claris, van parlar de les seves experiències d’aula i de gestió amb les diferents eines del Google Apps for Education.

Entre d’altres experiències, l’Escola Farigola del Clot va explicar com ha utilitzat el Google Drive en una activitat de sisè de coneixement del medi, l’Edat Moderna, amb el qual han construït els conceptes bàsics d'aquesta època a partir del treball col·laboratiu. Per la seva part, l’Institut Moisès Broggi va mostrar com han fet ús de l’aplicació formulari del mateix google drive a secundària per confeccionar i analitzar les dades obtingudes d’una enquesta de satisfacció de l’alumnat i en una plantilla per gestionar l’autoavaluació i l’avaluació entre iguals, en una activitat transversal que permet treballar les competències bàsiques.

 

Cicle de sessions d’experiències TAC innovadores

Aquesta jornada s’emmarca amb el cicle de sessions per difondre experiències TAC innovadores que ha organitzat l’Equip TAC del Consorci d'Educació de Barcelona conjuntament amb els centres de recursos pedagògics de la ciutat. El cicle es va iniciar el passat 17 de març amb una sessió dedicada a les experiències de robòtica als centres educatius d’infantil i primària. Fins al 15 de maig s’han programat dues jornades més sobre la robòtica educativa a l'educació secundària (29 d'abril) i les activitats amb tauletes (15 de maig). A cadascuna d‘aquestes sessions es presentaran diverses experiències d’aula i de centres i s’oferiran recursos per a poder-los aplicar.