L’Institut Juan Manuel Zafra guanya el segon premi d'Ètica i Ciència de la Fundació Grífols
28/12/2015El projecte «Fer ciència per comunicar ciència» de l'Institut Juan Manuel Zafra ha estat guardonat en la segona edició dels Premis Ètica i Ciència per a centres d’ensenyament de la Fundació Grífols. El centre va rebre el guardó el passat 22 de desembre en un acte al Palau Macaya.
El projecte «Fer ciència per comunicar ciència» de l'Institut Joan Manuel Zafra ha estat guardonat amb el segon premi Ètica i Ciència de la Fundació Grífols d’enguany juntament amb l’Institut Fontanelles de Les Borges del Camp i l'Escola Sant Gervasi Cooperativa, que han obtingut el primer i tercer premi, respectivament.
En els projectes guardonats, el jurat del premi ha valorat la innovació metodològica, l’impacte, la utilització eficient de recursos, l’aplicabilitat en altres centres i el desenvolupament de capacitats dels alumnes.
Aquests premis estan dotats amb 5.000 euros (primer premi), 2.500 euros (segon premi) i 1.000 euros (tercer premi) i estan destinats a donar continuïtat al projecte premiat i a què esdevingui així un element més del funcionament normal del centre.
El jurat dels premis està integrat per Jaume Funes (psicòleg, educador i periodista), Ferran Ruíz Tarragó (president del Consell Escolar de Catalunya), Rosina Malagrida (presidenta del Consell Escolar de Catalunya), Ester Busquets (professora de bioètica a la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) i Eva Calvés (Fundació Catalunya-La Pedrera).
Els tres centres educatius guardonats van rebre el premi el passat 22 de desembre en un acte al Palau Macaya que va estar dedicat a tractar la transmissió de valors, amb una conferència a càrrec de Pep Marí, psicòleg i màster en Psicologia de l’Esport.
Suport a projectes educatius que promouen l'ètica en la ciència
Aquest és el segon curs que la Fundació Grífols convoca tres premis per a centres d'ensenyament amb l'objectiu de proporcionar reconeixement i suport a projectes educatius que fomentin la sensibilitat i la reflexió dels alumnes al voltant de les implicacions ètiques de la ciència, de la recerca científica i de les aplicacions tecnològiques i, que al mateix temps, promoguin iniciatives adreçades a l'estudi i el debat sobre aquestes qüestions. Hi poden optar tots els centres d'ensenyament de l’Estat espanyol que imparteixin educació primària, secundària, batxillerat i formació professional.
Per a participar-hi, els centres educatius han de presentar una breu memòria, detallant els objectius i descripció del seu projecte, la metodologia emprada i dinàmica i generada en el centre i els resultats obtinguts. La Fundació Grífols ja ha obert la convocatoria 2015-2016.
Més informació | Web de la Fundació Grífols |